27 Şubat 2013 Çarşamba

Tül Gelinlik Almak İsteyenler, Mutlaka Bir Göz Atın!!!

Evvet canlar nasılsınız bakalım ?? Ayy böyle DJ havasıyla giriş yapmış gibi oldum. Yahu nasıl girsem şu yazılara hala karar veremiyorum ki ben zaten. 
Hatılarsanız önceki postumda dantel gelinliklerle ilgili önemli bilgiler vermiştim. Dantel olmayan dantelin daha güzel olduğuna dair yorumlar çoğunlukta olsa da oraya koyduğum resim temsiliydi, yani siz aslında benim nasıl dantel dediğimi anladınız, biliyorum  ben onu :D
Bu günkü ikinci gelinlik dosyamızda tül gelinliklerle alakalı. 

Hani gelinlik giymeseniz de şahit olmuşsunuzdur, kimi tül gelinlikler vardır, şu nişan bohçalarımızı yaptığımız delikli sert tüller var ya işte onları gelinliğe uygulamışsın gibi durur, hiç bir zarifliği yoktur, biryerimize değse, ıyyyy kaşıntıdan ölecekmişiz gibi gelir ya, işte o gelinlikler neden öyle?? ben hep kendime sormuşumdur. 

Neden o büyüüüük markaların tülleri öyle durmaz. Hayır bahsettiğim tüllere de zaten bir dünya  para veriyoruz ama neden? zarif bir tül gelinlik olmuyor mu? işte cevabı ;
marka olan tül gelinliklerde etekte farklı kaliteden de olsa 
toplamda 6-7 kat tül oluyormuş ve küçükçe bir tarlatan giyiliyormuş, bizim gelinlikçiler ise büyük bir tarlatan giydiriyor ve 3-4 kat tül dönüyorlarmış. Tabi ki aynı sonucu vermiyormuş. Marka gelinliklerde tülün altındaki astar görülmezken, bizim gelinliklerde gelin biraz hareket etse, dönse altından astar görünüyor ya hani işte bu tamamen gelinlikçinin kullandığı malzemeden kaynaklanıyormuş.
Bu yüzden, tül etekli bir gelinlik diktireceğimiz de, gelinlikçiye 2 kat kom tül, 3 kat kristal tül üstüne 2 kat hayal tül istediğimizi söyleyebilirmişiz, örneğin.  Böyle bir etek istediniz diye gelinlikçinin bize uçuk bir rakam vermemesi gerekiyormuş.
Tarlatan nedir diye soracak olursanız; Bazı giysilere sertlik vermek için kullanılan bir kumaş türüymüş. 

 Tüllerle ilgili bahsedilmesi gereken ikinci bir mesele, yumuşaklığı. Ünlü markaların bazı modellerinde, örneğin Calais, Farnes modellerinde ipek tül denen bir tül kullanılmaktaymış. Bu tül, tüm tül türleri içinde en yumuşak olanıymış. Tüller içinde pahalı olmakla birlikte, ulaşılmaz bir fiyatı yokmuş. Özellikle duvakta ipek tül kullandırmamız, tabi ki eğer kabarık durması istenen bir duvak istemiyorsak, zariflik ve şıklık açısından bizi daha çok tatmin edermiş. Çünkü başın üstünden yumuşak biçimde dökülen bir tül türüymüş. Hatta başörtüsü üstüne duvak kullanmak isteyecek gelin adaylarının kesinlikle bu tülden kullanmaları gerekiyormuş ki duvak başörtüsü üstünde kabarık ve kaba biçimde durmasın.

Peki Pronovias benzeri gelinlik diktireceksek ipek tül mü kullandırmak gerekir? hayır. Yukarıda ki model tipleri haricinde, özellikle de eteğin çok kabarık olduğu modellerde hayal tül de bizi memnun edecek sonuçlar verecekmiş.
İşte sizlere gelinliklerle ilgili süper bilgiler. Gelinlik bakmaya başlayanlar ya da benim gibi başlamayıp niyeti olanlar için gayet faydalı bilgiler. Hem bunları bilerek gelinlikçiyle konuşursak bizi çok da fazla kandıramayacaklarını düşünüyorum. 
Şimdilik kendinize iyi bakın canlar. Özleyin beni.  :D







14 yorum:

  1. canım herşey gönlünce olsun
    nasılsın neler yapıyorsun?

    YanıtlaSil
  2. süpersin canımm yaa haftaya gelinlik bakmaya gitcem benim için çok fayadalı bir post olmuşş :)) seni çok öpüyorumm :)

    YanıtlaSil
  3. HER ŞEY TADINDA : Çok teşekkür ederim canım benim..
    BOŞNAK KIZI: Rica ederim canım benim senin çeyiz postlarının yanında ne ki ;)

    YanıtlaSil
  4. gelinlikçiye 2 kat kom tül, 3 kat kristal tül üstüne 2 kat hayal tül istediğimizi söyleyesek herhalde kadın "çok biliosan buyur gel sen dik" der :D
    Zor işler bunlar.Allah kolaylık versin.. (Ay ben ne kadar uzağım böyle şeylere :D)

    YanıtlaSil
  5. internette bu kadar yorma canım kafanı çünkü bakıyorsun bakıyorsun gelinlikçilere gittiğinde baktığın hiç bir model yok hepsinin ağzında da slogan gibi laf yaparız yaparız... Aynısını hemde resim getirin, yok onun üstünü alırız onun altına ekleriz ama ortada icraat yok:(( Ozaman yapsaydınızda görseydik diyesi geliyor insanın :(( Hep aynı modeller çünkü heryerde... Bir de şu var ki aklında ne olursa olsun önce benzer bişey dene çünkü o çok beğendiğin modeli giyince bi bakıyosun sönük kötü eğreti duruyor. Ama başka bi model görüyorsun hayatta olmaz dediğin resmen senin için yapılmış oluyor sanki... Anlıyacağın güzelim biraz gezinmen lazım sokaklarda...

    YanıtlaSil
  6. canım herşey gönlünce olsun.modeller harika.ama seçerken vücut hatlarına göre ve sana en çok yakışanı ve içine sineni almanı tavsiye ederim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. MÜSTAKBEL EŞİM:Valla onun beni kandırmaya çalıştırmasındansa ben çok bilmişlik yapmaya razıyım :) hiiiç öyle deme bir bakarsın yakın olmuş sana bu işler ;)
    JELİBONCUK: Canım benim eğer insan böyle araştırmazsa insan kandırmaya çalışıyolar,kimse hiç bir şeyi dört dörtlük yapmıyo haklısın, ama ne yapalım biraz bilgilenelim en azındann..
    ŞULE YANIK: Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  8. Tosbağanun dünyası var gelinlik mağazasında çalışıyor, bence ondan da çok güzel bilgiler alabilirsin bebeğim.:)

    YanıtlaSil
  9. MELODRAM: Tamam yavrum bakıyorum hemen ona da. Çok teşekkür ederim..
    BALBÖCÜKLERİ :) Bir çok kişiden aynı tepkiyi alıyorum artık

    YanıtlaSil
  10. canım seni mimledim yapmak istersen buyur gel

    YanıtlaSil
  11. kabarık eteklileri çok beğeniyorum...
    tam bir prenses havası veriyor bence :)

    YanıtlaSil
  12. bu postun ne kadar makbule geçti anlatamam. ağustosta evleniyorum ama henüz gelinlik bakmaya başlamadım bile :( gelinliğime dair kafamda olan tek şey tül gelinlik istediğim. ve o hayal tül denen şeyden olmalı :) ilk görseldeki gibi bana ilham veren tek koleksiyon elie saab'ın. bak işte bu koleksiyon : http://www.weddinginspirasi.com/2010/12/07/elie-by-elie-saab-wedding-dresses-2011/
    way be şu bilgiye bittim: ''2 kat kom tül, 3 kat kristal tül üstüne 2 kat hayal tül '' :D kesinlikle gelinlikçime söyleyeceğim.
    bir de şu ipek tül meselesi. ne demek istediğini gayet iyi anladım. o tarz tüller acaib zarif oluyor duvakta. ama hayal tülden duvak daha iyi olur diyosun. neyse bunu gelinlikçiyle konuşurum bakalım o ne diyecek.
    inan verdiğin bilgiler benim için altın değerinde. çok teşekkür ederim. gelinlik postlarının devamı dileklerimle.. :)

    YanıtlaSil
  13. Ama 3. Fotoğraftaki benim gelinliğiiiim :) tabi benimkinde ufak birkaç değişiklik vardı. Gelinliğimi özlediğimi fark ettim, çıkarıp bir giysem mi ;) ipek tül mevzusuna gelince eğer gelinlikçine işini bildiğini belli eder ve ipek tülde ısrarcı olursan o bulunmaz denen tülün gayet de bulunabildiğine emin olabilirsin. Ben o ipek tülü o kadar beğendim ki hayal tül bile beni memnun etmedi. Tam vazgeçip tamam ben pronoviastan alırım madem diye kara kara düşündüğüm noktada elbette biraz fiyat farkı ile o ipek tül bulundu ve gelinliğimde kullanıldı. Ve inan bana ipek tülden dikilen bir gelinliğe tek bir boncuk dahi eklemene gerek yok. O denli zarif ve güzel duruyor. Evet ben bu akşam gelinliğimi bir ortaya çıkarayım en iyisi. Pek özlemişim baksana :)

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)