4 Şubat 2013 Pazartesi

Direksiyon Sınavından Nasıl Kalınır ???

Evet yanlış okumadınız direksiyondan kaldım. İlk uygulamaya İstanbul'da olduğum için girememiştim. Bu ilkinde kalanlar için yapılan telafi gibi bir şeydi. 
Her neyse sabah 09:30 da sınav yerinde oldum. Oraya yürümem tam 20 dakikamı aldı. Bizim kurstan bekleyen bir kadın 5,6 tanede erkek aday vardı. 
5 dakika bekledikten sonra benim hocamın arabası geldi, o kullanıyodu arabayı, arkadan bir kız indi, sanırım sürememişti ve hoca devralmıştı. Daha sonra beni çağırdı. Hocadan önce bindim arabaya yan ve arka koltukta birer adam oturuyodu. Tüm şirinliğimle "günaydın" dedim. Hiç cevap vermediler. Zaten ordan bi sinirlerim tepeme çıktı. Daha sonra kemerimi taktım, koltuğumu ayarlamak için debriyaja sonuna kadar bastım, diğer türlü rahat basamıyorum, çok bilmiş hocamız atladı hemen, el frenini indir diye, halbuki amacım arabayı çalıştırmak değil koltuğumu ayarlamaktı. Kontrollerimi tam yapamadan çalıştırdım arabayı, baştan eksi puanı almıştım, farkındaydım,daha sonra çıktık yola, bu kez iş güzar denetmen "sol sinyal veriyor, sağa bakıyor "diye arkasındakine söylenmezmi. Hayır zaten stresliyim, sen hangi hakla benim moralimi daha çok bozuyorsun ki, bende mükemmel kullanmıyorum arabayı kabul ediyorum özellikle kırmızı ışıklarda durduğumda arabayı hareket ettirmem biraz zaman alıyor, ancak her sürücü bunu bilir ki pratik işidir bu. Ne kadar çok araba kullanırsan o kadar iyi kavrarsın arabanın her hareketini. Kırmızı ışıkta durduk. Ben vitesimi değiştirdim. ayarlamamı yaptım. Tam yeşil yanacak yandaki iş güzar soru sordu. Hangi okulda okuyorsun diye. İstanbul üniversitesi dedim. Ağzının içinde bir şeyler daha geveledi, efendim diyorum, aynı kısık sesle cevap veriyor, anlayamıyorum, sanki inadına yapıyor. Sarı yandı, bu kez bağırarak hangi bölüm? dedi. Halkla ilişkiler derken ben yeşil yandı, elim ayağıma dolaştı, asla durdurmadığım yerde stop ettirdim arabayı. Adam hala konuşuyo, sizin iletişimcilerin işi de zor diye. Saf insan, zaten elim ayağıma dolaşmış sus demi. Arkadan hocam "Meryem'cim sakin ol dedi, çalıştırdım arabayı neyse çıktık tekrar yola. zaten 20 ile gidiyorum, az ötemizde bir kırmızı ışık daha var ama farkındayım sarı oldu, arabayı durdurmak değil niyetim, tam frene basacağım, iş güzar basıyor, bende arkasından basında araba durma noktasında. Birde frene basarken kendini bir öne atışı var görmeniz lazım. Sanki 100 le gidiyorum ve ani fren yapıyorum. Her neyse, bir yokuş var o yokuşun başında da bir ışık var, benim arabayı tek kaldıramadığım yer oydu, o da her zaman değil. Zaten toplamda 4 saat ders yapıyoruz. Ben bir saat fazladan aldım 5 saatten bahsediyorum size. Çok da değil. Her neyse. Ben arabayı gayet güzel kaldırdım orda. Sağa döndüm sinyalimi zaten önceden vermiştim. Sürüyorum, tuttu bana pek araba kullanmadınız, direksiyon dersi almadınız heralde demez mi. Allah seni bildiği gibi yapsın. Ben bu adama nasıl öküz demeyeyim. Ne kadar kötü olursa olsun öyle denilir mi ya. Sonra bir ışık daha, direk gideceğim biliyorum, ben sinyal bile vermedim, tam sarı yandı, pislik adam neyse burdan sağa dön demesin mi Ben tabi gene stop ettirdim arabayı. Ya nasıl ettirmeyeyim böyle bir terbiyesizlik olabilirmi ya. Neyse döndüm bu kez de, adam hocama ki kadın hocam, erkek aday yok mu ya kaç tane kadın daha var diye, dalga geçmez mi. Kapıyı açıp iktirmek istedim o adamı. Başladığımız yere geldik, ben arabadan indim, öyle bir yürümüşüm ki bu kez 7 dakikada evde oldum, oraya gelişim 20 dakikaydı halbu ki. 
Ufff keşke dövseysim ben o adamı ya. Ben niye ağzının payını vermedim kiiiiii. 
Neyse ve kaldım. Ders eksikliğinden hemde. 
Kendini bilmez adam araba koltuğunda oturup totoşunu büyüteceğine yetkililerle konuş da 4 saatin bir aday için az olduğunu ders saatlerinin arttırılması gerektiğini söyle, bişeyler yap. 
Neyse işte baya uzun bi yazı oldu farkındayım ama kaldım işin özü.
Daha ilk kez girdim. Geçen ay yapılan ilk sınava girememiştim. İstanbul'da olduğum için. Gözetmen bunu da sordu hocama, bunu öğrendikten sonrada bi ukalalığı arttı. 
Neyse işte öyle şeyler, kendinize çook iyi bakınn :(

15 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun... Bende bu gün dördüncü direksiyon dersindeydim...
    Kesinlikle dört ders yetmez ben bu yüzden dokuz ders veren kursa gidiyorum gerçi onunda sınav yeri zor bir yer...
    Bize trafik hocamız aynen şöyle dedi sınava gelen kurula bağlısınız o gün iyi haldelerse geçersiniz mantıksız ama malesef durum bu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kursta annemin çok yakın bir arkadaşı çalışıyordu. Direksiyon hocam, iyidir dedik hiç araştırmadım. Ders saatlerini falan da sormadan yazıldım. Dediğiğin gibi 4 ders kesinlikle yetmiyor. Ben ilk üç dersimi direksiyon sınavanına 1 ay kala bitirdim birde. Son dersimi sınavadan bir hafta önce aldım. O da dediğim gibi tanıdık olduğu için. Zaten 54 kişi kalmış boşuna değil. Çok haklısın tamamen kurulla ilgili bir durum.

      Sil
  2. O değil de ne kadar çok trafik lambası varmış orada..
    Beş yıl önce aldım ehliyeti.Dağlık bir yerde sürmüştük arabayı.Trafikte araba bile yoktu yani.
    Allah hocalara merhamet versin. Oradaki eğitimle hemen trafiğe çıkan hiç görmedim, bunu anlamaları gerekirdi. Senin için biraz şanssızlık olmuş sanırım..Rabbim yardımcın olsun. Üzülme vardır bir hayır mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya bana gerçek sınav yerini tamamlatsaydı tam 7 tane vardı lamba. Ama benim sınavımı yarıda kestiği için ben ben 4 üne denk geldim. Baya bir şanssızlık oldu hemde. Öyle tabi, hayırlısı artık.

      Sil
  3. bu durumda gerçekten moral çok önemli benim arabamdaki denetmenler çok tatlıydı iltifat ettiler sürekli hızlısın çok iyisin filan diye ben de daha çok şevklendim 26 kişiden tek 100 alandım moral çok önemli o yüzden bence daha da hırslan o ukalalara ve hocana güzel bir ders ver canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle tabi yanındakilerin seninle iletişimleri çok önemli. Zaten ilk defa başkalarının yanında araba kullanan insanlar için daha da zor. Vericem artık, inşallah önümüzdeki ay tekrar bir sınav daha var.

      Sil
  4. canım 5 e kadar hakkın var, sıkma canını, araba kullanmak gerçekten pratik işi, gerçekten fazla moral bozucu davranmışlar, zaen insan stresli oluyor, iyice artıyor stres. çalışabileceğin tanıdık biri varsa onla çalış, dediğin gibi çok az zaten ders saatleri, sınav olduğunuz yerde bol bol gidin gelin, az pratik yap , ehliyeti olanlar hep geçtik bu yollardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haklısın, inşallah bu kez başarabilirim. Tabi bir de stres yaptırmayacak birileri olur umarım..

      Sil
  5. Canım hiç üzme canını, umarım diğer sınavda farklı bir gözetmene denk gelirsin :/ böyle bir denetmeni ilk defa duydum. radyoyu açarmısın, camı açar mısınız diyeni duymuştum ama sizinki denetmen sabah bir şeye kızmış olacak ki acısını sizden çıkartmış :(
    ''Herşeye Rağmen Ehliyetimi aldım'' adlı yazını yazabilmeni diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin inşallah bir daha ki ne o yazıyı yazabilirim. Çok teşekkür ederim canım benim:)

      Sil
  6. bloğuna bayıldım canım. seni mimledim ve takibe aldım. katılman için bloğuma bekliyorum :*

    http://funda-moda.blogspot.com/2013/02/mimlendimm-ilk-mimim.html#more

    YanıtlaSil
  7. hangi kursa gittin
    ben aygün sürücü kursuna gitmiştim orda namım vardır herkese beni örnek gösterirdi hoca hatta yüreklensinler die benle çıkarırdı kursa ama canım bizim buranın sınav yeri kötü olduğu için direksiyondan 90 aldım düşün yai ondan canını sıkma dolmuşlar biryandan otobüsler dönemeçler berbat yani birdahakine kesin geçersin

    YanıtlaSil
  8. Ben de dün girdim.yanimdaki hoca beni deli etti yok kac puanla girdin,bolum ne, tellerini nerede taktirdin...ve daha nice aptal soru.her şey iyi gibiydi parka geldik dikkat gitti tabi dubaya vurdum.yanimdaki pişkin pişkin gulerek hadi arkaya gec dedi ve bir aglama ki anlatamam.yani kaldım. Aslında iyi sürüyordum ama dikkatimi dagittiklari için boyle oldu.hayirlisi olsun artık

    YanıtlaSil
  9. Bizim yasadigimiz bu ulkede ehliyet almak kadar zor bisey yok.zaten bu ulkede calisan kesimin yuzde sekseni asgari ucretle geciniyor direksiyon sinavinda bir hatanda birakiyorlar ikinci sinava 190 tl yi nasil vericem bilmiyorum yazik gunah be insaf edin biraz soylenecek daha cok sey varda insan soyleyemiyor

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)