6 Şubat 2013 Çarşamba

Fondü mü? O da Ne ???

Çeyiz alışverişlerimde sıkça karşılaştığım mutfak gereçlerinden biri de fondü gereçleriydi. Nedir bu? yani tamam bir çok yerde karşımıza çıkıyor çeşitli şekillerde ama  eve gidip araştırayım dedim bir kaç kez ama kısmet bu güneymiş. 
Önce fondü neymiş ona bir bakalım;
Temelinde peynirin bir kap içinde eritilmesi ve uzunca çatallarla bu erimiş peynirin içine kızarmış ekmek, haşlanmış sebze vb. gibi şeylerin batırılarak yendiği bir yemekmiş.
Yemeğimizi soframızın ortasına koyuyoruz. Fondü makinemiz de ısınan peynire çeşitli yiyeceklerimizi batırıyoruz. 
Fondümüz çeşitli şekillerde yapılıyormuş, içine beyaz şarap, bira ya da süt koyabiliyormuşuz. Yemeğe başlamadan önce de fondü tenceremizi bir güzel sarımsakla ovuyormuşuz. 
Sanırım biz bunu biraz daha seğiştirerek içinde çikolata falan eritiyoruz, meyve falan batırıyoruz içine, zaten çikolata şelalesi, çeşitli cafeler, kahve dünyası falan filon gibi yerlerde de satılıyor da hiç tatmak gelmedi içimden zaten evde o tehçizatı kurup masanın ortasına getirmek garip bir fantezi olsa gerek :D
Kaynak:http://www.izafet.com/ev-dekorasyon/517789-rengarenk-fondu-setleri.html
Ben bu kadar garip bilgileri neden mi veriyorum. Bende bilmiyorum. 
Yahu bu ne ya. Niye satıyoruz biz bunları?,ya da neden satın alıyoruz? yani biz çok leziz Türk yemeklerimizi yaptık da fondümüz mü eksik kaldı. Birde her yerde satılıyor, nereye çeyiz için baksam karşıma çıkıyor biz dünya yemeklerine ne kadar meraklı bir milletmişiz de haberim yokmuş.
Yani çeyizime fondü tehçizatını aldığımı hayal edemiyorum. Hayır niye alayım ki. Hem bunları kim alıyor? ben çok merak ediyorum. Alanınız oldu mu? Acaba ben çok mu geri kaldım bu yemek işlerinden falani, hayır derdim bu neden evlerde bu kadar rağbette, dışarda pek rahat yiyebiliriz, ya da yemeyiz, ayyyyy ne fondüymüş dert oldu içime :D

8 yorum:

  1. boş ver tatlım alma bence.. ;)
    hem bazı küçük şeyleri de almayalım çeyizimize yani.
    çünkü evlenince eşinle birlikte aklınıza gelen bir şey için alışverişe çıkmak da çok güzel olucaktır. heyecan verici gibi geliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok valla aklımdan bile geçmedi almak, öyle bir merak peşine düştüm, hem haklısın, eksik bir şeyler kalsın ki eşlerimizle çıkalım alışverişe :)

      Sil
  2. Almadım ama yedim :)
    Genellikle Kahve Dünyası gibi yerlerde bulunuyor bunlar. Çikolata şelalesi gibi. Yanında meyveler, kurabiye, eğer yazsa top top dondurmalar la yeniliyor :) Lezzetli de oluyor yanii :D
    Çocuklara, misafirlere öğlen atıştırmalık olarak çokta güzel olur bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet çokça rast geldim kendilerine, biz şekil değiştirttik işte bu fondüye :)

      Sil
  3. :)) Ayy yazına çok güldüm..hakkettende öyle yaa, yani bazen TAVADA hellim peyniri eritiyorum sabahları yiyoruz güzel oluyorda, böyle bir makinaya ne gerek var allah aşkına.tavadada oluyor aynı olay:) Ama çikolata hastası olarak şelaleyi düşünmedim değil, yani avmlerde görünce şöyle bayılıyorum izlemeye çünkü, evdede olsa hiiççç fena olmaz :D öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yani eve böyle bir alet edevat kurmak çok komik geldi bana, tabi alanlar vardır,inşallah kırmamışımdır alanlar, çikolata şelalesi fikrine katılıyorum :) bende öpüyorm canım :)

      Sil
  4. Bunda peynir eriteceğimize, ortaya güzeel bi muhlama yapsakta ekmeğimizi bandıra bandıra yesek daha güzel olmaz mı ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D buda farklı bir yaklaşım tabi cancağazım, değerlendirmeye alınabilir tabi fondüsü olanlar tarafından :)

      Sil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)