12 Şubat 2013 Salı

Bernardo Sorununda Son Gelişmeler, Önemli Bilgiler

En son ne diyorduk Bernardo. Bir önceki postum dan hatırlayacağınız üzere, yaşanan sıkıntılardan bahsetmiştim size. Kendi yemek takımımın, yıkama koşullarının internet sitesinde elde yıkama olarak değiştirilmesi üzerine hemen bir şikayet maili attım. Kurumla ilgili bir çok memnuniyetsizlik şikayeti olduğunu, kendi takımım için, alırken hiç bir şekilde elde yıkayınız gibi bir ibarenin olmadığını, o ürünlere onca para verdiğimizi, 12 kişilik yemek takımını elimizde yıkayacaksak neden makine aldığımızı, bu kuruma bunu hiç yakıştıramadığımı, eğer elde yıkama konusunda ısrarcılarsa, aldığım ürünleri iade etmek istediğimi ve kurumu tüketici hakları mahkemesine şikayet edeceğimi belirttim. 
Bununla da yetinmedim ürünleri aldığım Forum Bornova Bernardo mağazasını aradım hemen. Orada geçirdiğimiz iki saatin ardından beni hala hatırlıyorlar zaten :)
Yetkiliye başladım anlatmaya, hem diğer kullanıcıların yaşadıkları sorunları belirttim, kendilerinin bana bu ürünü satarken hiç bir şekilde elde yıkayınız demediğini, özellikle kendilerine yıkama konusunu sorduğumda, sıvı detarjanla düşük ısıda yıkayabileceğimi söylediklerini hatırlattım. Sitedeki ibareden söz ettim. Kendisi önce bana, hiç bir yemek takımı satıcısının, ürünlerinin satarken sadece elde yıkayınız demeyeceğini belirtti. İnternet sitesindeki ibareyi dikkate almamamı, sıvı deterjanla hassas programda yıkama yapabileceğimi, her hangi bir sorunla karşılaşırsam direk kendisini aramamı istedi. 
Bernardonun, çok saygın bir kurum olduğunu, insanların ürünleri almak için sıraya girdiklerini ekledi, iyi bir seçim yaptığımı falan filan de ekledi ki içim rahatlasın. Rahatlar mı? tabi ki hayır, hala içimde ufaktan korkum var. Ancak dikkat çektiği bir kaç nokta daha vardı ki, diğerleri olmasa da burda  haklıydı bence. Bernardo ile ilgili çeşitli şikayet sitelerine gelen, şikayetleri incelediklerinde asılsız olduğunu söyledi. Gerisini siz anlamışsınızdır sanırım. Yani kimlerin yapabiliyor olacağını. 
Kendisinin daha önce bir çok porselen firmasında çalıştığını Bernardonun işleyişinin ve müşteri arkasında duruşunun bir çok kuruma göre çok daha iyi olduğunu falan belirtti. Bir çok kurum hatta isim bile verdi ama burda belirtemeyeceğim büyük markalar,  sonsuz yıkama garantisi veriyorum diyip sadece sözlü kalıyormuş verilen garanti belgesinde bu hiç bir şekilde yer almıyormuş. Rakip analizi çalışmalarında bizzat yer almış ve yine adını veremeyeceğim büyük bir firmadan, bir yemek takımı almış, sadece sözlü olarak sonsuz yıkama garantisi vermişler kendisine, elindeki garanti de ise hiç bir şekilde yıkama ile ilgili bilgi yer almıyormuş vs. vs. Bende kendisine önemli olanın, kriz yönetimini nasıl yaptıklarının olduğunu söyledim. 
Tabi ki bizim kurumumuzda da hatalar oluyordur ama bu müşteri ile alışveriş yaptıkları mağaza arasındaki bağ ile de ilgili olabilir  dedi. 
Kısacası bir sorunla karşılaşırsam direk kendisiyle irtibat kurmam konusunda sözleşip telefonu kapattık. 
Daha sonra bu sabah Bernardo online sitesine girdiğimde, kendi takımımla ilgili elde yıkayınız ibaresi kalkmıştı :) Güldüğüme bakmayın aslında çok sinirlendim. Bana bir cevap geldi mi tabi ki gelmedi. Bir cevap yazacaklarını düşünüyorum ama ne zaman bilemiyorum. Mesajımın yerine ulaştığı çok belli ama..
Bernardo ile ilgili son yorumlarıma gelince, bir çoğumuzun çeyizinde bu marka var, biliyorum hepimiz çıldırıyoruz orası için, ne yaparsak yapalım, yepisyeni çiçekli bir model gördüğümüzde ağzımızın suyu akarak dalacağız mağazaya. 
Anlıyorum, insan kendini kaybediyo, bizzati yaşıyorum aynı duyguları ama, kasaya gelinceye kadar mağazada ne varsa silip süpürmüş olsak da, kasa da bari akıl melekelerimizi geri kazanalım, bilinçli bilinçli sorup, öğrenip, öyle alışveriş yapalım :D
Dışardan baktığımız da çok büyük bir markaymış, harikaymış gibi gelebiliyor ama, büyük marka olup olmamak tamamen ürünü sattıktan sonraki süreçte kendini gösteriyor.
Ürünün arkasında durmayan, müşterisi, hatalı bile olsa sorunun çözülmesi ile ilgili elinden geleni yapıp, arasında duygusal bağ kurmayan bir firmanın, büyük marka olamamıştır bence. Hele ki kendi hatalı olduğu halde bunu ört pas etmeye çalışıyorsa zaten yorum bile gerektirmez. Markaların atladıkları bir şey var, tek bir müşteri bile sorun yaşamışsa markadan, çığ olur büyür gider. 
Bernardo da sanırım bu hataya düşüyor. 
Sizden bu konuyla ilgili ricam, sessiz kalmayın, deneyebileceğiniz her yolu deneyin, söylediğim gibi, tek bir kullanıcı bile memnun değilse, sorun çok büyüktür. Ben yeni bir gelişme olursa size burdan duyurmaya devam edeceğim. Ancak ürünleri kullanmadığım için, sadece gelecekle ilgili garanti alabildim, o da kendimle ilgili, sorun yaşarsam tabi ki hakkımı sonuna kadar aramaya devam edeceğim. Kullanan ve sorun yaşayanlara sesleniyorum, susmayın.Kötü ne yaşıyosanız dillendirin. 
Okuyanların bundan sonraki postuma bir göz atmalarını tavsiye ediyorum. Yararlı bilgiler bulabilirsiniz.
Uffffffffff gene çenem düşmüş, hadi bu akşamlık bu kadar, güzel yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum..
XO,XO.. ( ayy burayı gossip girl diye tamamlarsam bir gün, sakın kendinizi kaybetmeyin :D zira şu aralar kaldığım yerden izlemeye başladım )


12 yorum:

  1. evet katılıyorum canım sana direk atlamamak lazım biraz araştırma yapıp ona göre almak lazım bazı seyleri hele de büyük paralar veriyorsak :( Çünkü gerçekten piyasada rekabet okadar fazla ki kimin söylediğine inanacağımızı şaşırıyoruz...

    YanıtlaSil
  2. bence sonuna kadar hakkımız aramak lazım...

    YanıtlaSil
  3. Gerekli yere düşüncelerin iletiliyorsa bir zahmet sizi arayıp irtibata geçseler,memnuniyeti sağlasalar olmazmı?Bunu düşünemiyorlarmı?Bernardo müşteri arkasında olan firmaysa,duruşu iyiyse sizi arasınlar inanalım;)

    YanıtlaSil
  4. ben yine de riske atamam canım elde yıkarım yaa :))) bu arada paylaşım için çok teşekkürler tatlım gerçekten çok bilgilendirici oldu :)

    YanıtlaSil
  5. hadi şikayet sitelerindeki yorumları rakip firmalar yapıyor,anladık,kabul...peki postlarımızın altına yazılan diğer blogger arkadaşlarımızın yorumları? onlar da bizler gibi sadec müşteri ve blogger... bizler yaptığımız olumsuz yorumları bernardoyu karalamak için mi yapıyoruz yani? o satıcının söylediğinden ben bunu anlıyorum... o satıcı da çok profesyonel ve ikna kabiliyeti yüksek biri olmalı... çeyiz,nde çok sayıoda bernardo ürün almış ve halen kullanmakta olan biri olarak üzülerek söylüyorum ki bernardo hakkında zerre kadar olumlu düşüncem yok! dilerim sen ürünlerinde sorun yaşamazsın canım

    YanıtlaSil
  6. JELİBONCUK: aynen öyle bebeğim, herkes bir şey söylüyo, herkesin malı en güzeli, hata kimde orası muamma..

    YanıtlaSil
  7. GURME ŞİRİNE: Aynen öyle canım..
    CİNGİFİLLİ: Çok haklısın canım, bende büyük bir merakla cevap yazmalarını, haerekete geçmelerini bekliyorum, bakalım neler olacak, bu yaptıkları çok yanlış..
    BOŞNAK KIZI:Valla ben kullanmaktan bile vazgeçebilirim :D Rica ederim canım benim..

    YanıtlaSil
  8. AŞGAANE: Satıcı kesinlikle bloglarda şikayetlerini söyleyenlere karşı söylemedi bunu. Bu konuda yanlış yazdıysam düzeltmek isterim. Söylediğin gibi zaten ikna kabileyeti çok yüksek biri, ama o tamamiyle rakip firmaları kastederek söyledi o sözleri buna eminim. Ama Bernardo kurum olarak en azından senin paylaşımlarını gören bizlerin gözünde çok değer kaybetti. Bizi bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim. Hakkını aramaya devam etmelisin.

    YanıtlaSil
  9. öylesine bi ihtiyacımızı almıyoruz ki çok güzel duygularla çeyizimiz için alıyoruz. bişi aldıktan sonra daha güzel modeli bile geldiğinde benim gece uyku girmiyor gözüme, olumsuz bişe duyunca elbette ki rahatsız olucaz.. ikna kabiliyetlerinin yüksek oluşu duygularımızla oynamadıkları anlamına gelmiyor malesef.. :(

    YanıtlaSil
  10. SAADET-İ MÜSTESNA: Çok doğru söylüyosun canım benim. Birileri bir şekilde kandırıyo bizi ama, ucu kendilerine daha çok dokunuyo farkında değiller..

    YanıtlaSil
  11. hakkınızı aramakla ne iyi etmişsiniz sonuçta onca para veriyoruz,ben bazen paşabahçenin mağazasında çıkan o rengarenk cicili bicili şeylere sinir ouluyorum neden,çok hoşuma gidiyor ama hepsi elde yıkamalı yazıyor :(
    banada bklerim hatta izleyicim olursan mutlu olurum sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Canım ya ben de bernardo almıştım, off sinir oldum şimdiye kadar bernardo hakkında ilk defa böyle kötü şeyler duydum:( umarım böyle çıkmaz yaa...

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)