30 Aralık 2014 Salı

Hamileliğimin İkinci Ayı

Evet inşallah doğurmadan hamilelik günlüğümü tamamlamak niyetindeyim☺️
Hamileliğimin ikinci ayı hakkında bilgi vermeden önce şu hamilelik kaç gün sürer, kaç ay sürer hangi haftalar arası kaç ay yapar konusuna bende değinmek istedim..
Doktorlara göre hamilelik son regl tarihinin başladığı ilk güne göre hesaplanıyor.. Bu nedenle de hamilelik 10 ay toplamda 42 hafta olarak hesaplanıyor.. Bu da 280 gün oluyormuş..
Ama etrafınızdaki hangi tecrübeli hamileye ayınızı Söyleseniz, ya da kaç aylık hamilesiniz sorularından sonra ortamda küçük çaplı bir Tartışma çıkar..
Neden; çünkü tecrübeliler hamileliğin 10 ay olduğunu kesinlikle kabul etmezler ve onlar hafta Hesabını değil 9ay 10 günlük Süreyi bilirler..
Bence de bu doğrudur..
Doktorların hamileliği son regl tarihinin ilk gününden itibaren hesaplamalarının sebebi de muhtemel hamile kalış tarihinin hesaplanmasının zor olmasıdır bana göre..
Bunlar tamamen benim tezlerimdir, çürütülebilir😁
Şimdi doktorların hafta hesabı yapmalarının neden de 4 haftanın bir ay olmaması vs.. Gibi şeyler..
Gene geliyoruz bir kısır döngüye..
Ben yaptığım araştırmalar sonucunda kafama en çok yatan listeyi sizinle paylaşayım sizde hangi haftalar arasının hangi aylar olduğunu hesap edin..
Birinci Ay; 1. ile 5. Haftalar
Ikinci Ay; 6. ile 9. Haftalar
Üçüncü Ay; 10.ile 13. Haftalar
Dördüncü Ay; 14.ile 17. Haftalar
Beşinci Ay; 18.ile 22. Haftalar
Altıncı Ay; 23. Ile 27. Haftalar
Yedinci Ay; 28 ile 31. Haftalar
Sekizinci ay; 32 ile 35. Haftalar
Dokuzuncu Ay; 36.ile 40 haftalar
Ve tam 9 ayı tamamladınız bir 10 gün kavramımız daha vae işte burda +2 hafta daha devreye girerek hamileliğin neden 42.haftaya kadar uzadığını açıklıyor bize..
Sen ne yaptın meryem yaa kafamızı iyice karıştırdın demeyin.. 
Bu hesap benim kafama en çok yatan hesap oldu..
Ilk ayın 5 hafta olmasının nedeni ise işte şu meşhur regl tarihinin ilk günü olayı..
Biz doğum günü Hesabı yaparken ya da çocuk doğduğunda bitirdiği ay için bir aylık oldu, iki aylık oldu diyoruz ya hamilelikte de süreç aynen öyle..
Bu hesaplamaya göre ben nerede oluyorum diye merak ediyorsanız, tam 27+2deyim 6.ayımı bitirmek üzereyim..
Şimdi de gelelim hamileliğimin ikinci ayına;
Bu ayda mide bulantılarım tüm şiddetiyle devam etti.. Yiyebildiğim tek şey domates,peynir,ekmekti..
Canım hiç bir şey istemiyordu..
Yediğim herşeyi çıkartıyordum zaten.. Ama yemeği ben yapmazsam birazdan olsa yiyebiliyordum ki o da sebze yemekleri..
Ben et,kıyma ve tavuktan tiksindim..
Ağzıma bile süremiyordum.. Bulantılarımın geçtiği dönemde önce et yemeye başladı. Sonra da biraz biraz tavuk ama hala kıymalı hiç bir şey yemek isteniyorum, özellikle köfte..
Kilo konusundaysa bir değişiklik yaşamadım mide bulantısı dönemimde 2kilo kadar verdim ama yemeyi tamamen kesmediğim için doktorum giden kilonun su ve kas olduğunu söyledi..
Bulantılarımı serumsuz, besin takviyesiz hallettim çok şükür.. Ama burda kayınvalidemin hakkını vermem lazım onun sayesinde bu Süreci çok iyi atlattım..
Sizlerde yakınınızda kim varsa ona gidin, Samimi bir komşunuz bile olabilir ona rica edin, yemek yapsın size, merak etmeyin hamilelere yardım etmek onlar için külfet değil, isteyerek yaptıkları birşey oluyor, mutlu oluyorlar..
Ikinci ayda bebeğin gelişiminde Yaşadığım bir sorun olmadı, çok hafif bir lekelenmem olmuştu ama Yerleşme kanaması denilen şeymiş..
Hamileliğimin ikinci ayında yaşadıklarımda böyleydi.. İnşallah isteyen herkese hayırlısıyla nasip olur..
Sormak istediğiniz bir şey olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim..
Sevgiler..

2 yorum:

  1. Allah hayırlısı ile kavuşmanızıda nasip etsin inşallah her evresi güzel geçsin

    YanıtlaSil
  2. senin hesaplarına göre ben 4. ay dayım demekki ay kafamı karıştırdın :))
    buarada hayırlı olsun bebişin tatlım :)

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)