23 Şubat 2013 Cumartesi

Dantel Gelinlik İsteyenler, Mutlaka Bir Göz Atın

Yine internette dantelle ilgili başka bir şey ararken konu nasıl olduysa gelinlik dantellerine gelivermiş ve bakın ben neler öğrendim :)
Özellikle sizde benim gibi dikişten anlamıyorsanız, gittiğiniz gelinlikçilerde de karşınıza çıkan gelinlikleri bir türlü ne istediğinizi anlatamıyorsanız bu bilgiler tam size göre derim sonuna kadar okuyun :D
(Yalnız kadının kocasını kesip çıkardım resmen:D)
Ben uzun bir zamandır, gelinliğimin dantel olmasını istiyorum. Düğün tarihimi daha size açıklamadığımın farkındayım, bu senenin içinde yapmayı planlıyoruz kısmetse ama daha reel bir şekilde gelinlik bakmaya çıkmadım.
Öyle ara sıra gelinlikçi önünden geçerken bakmışlığım vardır, daha üstüme hiç bir gelinlik giymedim :)
Her neyse, ama yine de o gelinlikçilerde gördüğüm hiç bir dantel gelinlik beni mutlu etmedi.
Wakko'ya falan gidip gelinlik bakmadım ama oranın markalarını bilirsiniz, bir başkadır onların dantelleri. 
İşte, niye böyledir diye sorup dururken buldum cevabımı :D
Danteller ikiye ayrılırmış; Fransız tipi olan ve olmayan diye.
Gerçek Fransız tipi dantellerini büyük markalar bile kullanmazlarmış. Eğer büyük markaların gelinliklerini beğenip diktirmek istiyorsak, Fransız tipi dantel tercih etmemiz gerekirmiş.
Piyasa da önümüze, Fransız danteli diye konan danteller var ya, altta tül, üstünde kabartma şeklinde, desenler işte onlar Fransız danteli değilmiş.
Yani bu Fransız danteli değil;
Ben resmi koyunca hangi gelinliklerden bahsettiğimi anladınız dimi:)Bunların üstüne bir de taşları dolduruyorlar," dantel nerde Hacııııı" :D diye, gidip gelinlikçinin boğazına yapışası geliyor insanın.
Fransız tipi danteller ise;
Şimdi "anaaaa bundan bizim evde perde vardı" falan dediğinizi duyar gibiyim:D
Ama gidip sorduğunuzda gelinliğe uygun olanlarını bulabiliriz sanırım.
Fransız tipi dantellerin kenarlarında kirpik denilen iplikler varmış.
Gelinlikçiye orjinal Fransız danteli değil, onun menşeili ürünlerden almak istediğimizi söylersek, onlar bize daha uygun fiyatlılarını verirlermiş.
İstanbul'da, Eminönü'nde, Sultanhamam caddesi etrafında sıralanan kumaşçılarda bulabilirmişiz. 
Yalnız bu dantel öyle metreyle satılmıyormuş. Kupon denen bir birimle satılıyormuş ve bir kupon yaklaşık 3 metre imiş. Kenar danteli şeklinde olanları da varmış, bunlar da eni 10 cm ile 50 cm arasında değişiyormuş.Aslen, hani bu duvak çevrelerine ya da etek bitimlerini çevrelemeye yarayan bir dantel türüymüş.
Ancak özellikle de etek bitiminde kenar danteli kullanacak ve gövdede az bir miktar dantel olacak bir model beğenirsek, tüm gelinlik için sadece kenar danteli kullanabilir ve böylelikle daha az maliyetle bu işten kurtulabilirmişiz.
Sizi bilmiyorum ama ben bu yazı ile dantelli ilgili baya bir soruma yanıt buldum. 
Bir dahaki postumda ise tül gelinlik isteyenler için bilgiler vereceğim takipte kalın :)

PS: Kaynak olarak Bir yastıkta isimli sitenin, konuk yazarı Mine hanımı gösteriyorum. Kendisine de Minenin Yeni Hayatı isimli sitesinden ulaşabilirsiniz.



20 yorum:

  1. ben gelinliğimi kahyaoğluna diktirmiştim
    orası bildiğin gelinlik fabrikası
    benimkide fransız dantelliydi
    etekleri ve duvağım
    ah ne güzel heyecanlar bunlar
    allah tamamını erdirsin

    YanıtlaSil
  2. Ama sanki fransız danteli olmayan dantel daha güzel :)
    Böyle şeyler yayınla ki azcık benim de bilgim olsun. Aklımda bi model bile yok. Yazık bana :)
    Merak ediyorum gelinliğini :)

    YanıtlaSil
  3. danteli bende çok severim duvağım yerlere kadar bayağı bir uzundu ve danteldi çok güzel heyecanlar tadını çokar Meryemcim herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
  4. HERŞEY TADINDA :Ben daha gelinlikçi araştırmasındayım, kahyaoğlunu da not ettim. Sol canım benim amin :)
    MÜSTAKBEL EŞİM: Resimde öyle gibi duruyo dimi ama pronovias, elie saab gelinliklerinin dantelleri hep bi daha farklı duruyo ya işte bu tip dantelmiş onlar. Valla benim bile yok aklımda dantel alsun eee gerisi yalan olsun modundayım :D
    YELDA:Çok teşekkür ederim, inşallah bende böyle senin gibi güzel anlatabiliceğim bir gelinlik alabilirim :)

    YanıtlaSil
  5. HERŞEY TADINDA :Ben daha gelinlikçi araştırmasındayım, kahyaoğlunu da not ettim. Sol canım benim amin :)
    MÜSTAKBEL EŞİM: Resimde öyle gibi duruyo dimi ama pronovias, elie saab gelinliklerinin dantelleri hep bi daha farklı duruyo ya işte bu tip dantelmiş onlar. Valla benim bile yok aklımda dantel alsun eee gerisi yalan olsun modundayım :D
    YELDA:Çok teşekkür ederim, inşallah bende böyle senin gibi güzel anlatabiliceğim bir gelinlik alabilirim :)

    YanıtlaSil
  6. çok faydalı bir post olmuş canımm ben de haftaya nasipse gelinlik bakmaya başlıyorumm 4 ay kaldı artık zamanıdır :))

    YanıtlaSil
  7. :) Hadi hayırlısı olsun canım bende heycanlandım şimdi :) senden de bekliyorum gelinlikçilerle ilgili postları.

    YanıtlaSil
  8. Bloguna her geldiğimde evlenmek istiyorum asaddfg:D

    YanıtlaSil
  9. meryem hanım blogumu izlemeye almıssınız anında bende size iadeyi ziyaret yaptım muftagıma hosgeldiniz bende sizin blogunuza Gizemsel Mutfaktan sevgiler:)

    http://gizemselmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. bi süre gelinlik düğün vs ile ilgilenmiyorum ben :D:D

    YanıtlaSil
  11. MOLODRAM:Şimdi hayırlı bişey mi yapıyorum yoksa kötü bişey mi bilemedim :D
    GİZEM CAN: Hoş geldiniz :)
    HAMİDE : Bencede bakma yavrum ya tam deli işi zaten. Yorgunluktan başka bir şey değil :D

    YanıtlaSil
  12. canım bende dantel olsun ne olursa olsun modundayım ama bi kaç yere baktık aynen fransz dantel dye o üsttekinden gelinlkler gösterdiler çok ağır bkere o taşınması gymedim ama tutarken ble rahat değil ama yine de dantel istiyorum ama iyiki bunu burda paylaştın artık yok fransız bu pahalı bu laflarına kanmayız çünkü hep öyle dediler :))

    YanıtlaSil
  13. Bencede Fransız danteli olmayan dantel daha güzell sanki :)

    YanıtlaSil
  14. Danteli her zaman çok beğenirim her modelde farklı bir desen, farklı bir doku görünümü alır. Paylaşım için teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  15. hepsi çok güzel canım bende dantel gelinlik alacağım diye girdim geçen ay tamamen farklı bir gelinlik aldım çıktım :) 3 boyutlu çiçek motifli bir gelinlik aldım relactive'den çok güzel modeller var aklında bulunsun

    YanıtlaSil
  16. NESLİ: Rica ederim canım :)
    DAMLA BAŞER : Valla bende kendimden öyle bir potansiyel bekliyor nasıl bir karar verip çıkarım meraklardayım :)

    YanıtlaSil
  17. Ayy ne kadar güzel dantel başka valla teşekkürler canımm yeni takipteyimm banada beklerimm
    www.sewimlihayatimadair7.blogspot.com
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  18. çok gğzel heyecanlar bunlar,gelinlik bakmak çook keyifli,dantel hem şık hem asil duruyor :)

    YanıtlaSil
  19. Bu heyecanlarımın üzerinden 2 sene geçti. Ama evlilğim hala aynı heyecanda :)

    YanıtlaSil
  20. :)Allah yardımcın olsun canım.Gerçekten gelinlik konusunda seçim yapmak çok zor .

    YanıtlaSil

az biraz sözü olanlar buyursun lütfen :)